dilluns, 15 de juliol del 2013

Llatinismes i literatura: Iván Pulpón i els seus articles diversos

Els escrits incorporant els llatinismes de l'Iván Pulpón no han tingut cap mena de fil conductor. L'Iván ha aprofitat aquest exercici per poder parlar de tots aquells temes sobre economia, història, política...que a ell més li agraden.


Aquesta és l'opinió de l'Iván sobre com ha dut a terme aquest treball:


"En primer lloc, quan es va presentar el tema dels llatinismes, em va semblar un tema força interessant i sorprenent, i vaig pensar que seria una oportunitat per aprendre nous llatinismes dels que ja sabia, ja que és un tema interessant poder comprovar la influència del llatí en les llengües actualment.

La idea inicial per redactar llatinismes que vaig tenir sense pensar-ho dues vegades va ser fer escrits amb aquests, perquè les altres opcions no em convencien, i perquè escriure m'agrada. Durant tots els llatinismes he fet només escrits, sense fil conductor, i en cap moment me plantejat de canviar d’estratègia.

La organització que vaig fer és posar-me els divendres a buscar, primer, el significat de cada llatinisme. Després, els dissabtes em posava per la tarda i redactava el text, amb la primera idea que se m'ocorria pel cap. I finalment, els dilluns enviava l'arxiu. Encara que els últims llatinismes els feia malament i corrents l'últim dia per poder entregar el document. Una de les causes per les quals he tret notes tan dolentes, entre d'altres causes, com les equivocacions a l'hora d'agafar els llatinismes, etc.

La informació moltes vegades no la buscava. Per què? Perquè feia escrits relacionats amb temes d'història, economia, política, etc. que m'agraden i que no necessito cap tipus d'informació per escriure sobre això.

Encara que sé que els últims llatinismes no han anat com haurien d'haver anat, penso que he après llatinismes nous, i que els he incorporat a la meva vida. Crec que l'activitat dels llatinismes ha sigut molt útil, perquè en un futur els podré necessitar, en qualsevol cosa, tant si es tracta de què surtin en la PAU, com si me’ls trobo més endavant en el que pugui fer.

I encara que sembli mentida, tot i que últimament m’he cansat bastant fent els llatinismes, m'ha semblat una bona experiència fent els escrits".

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...