divendres, 3 d’abril del 2015

Alba Oneto, Entre somnis i lletres. Llatinismes i literatura.





Sóc l'Alba, una estudiant de segon de batxillerat i una gran apassionada del món grecoromà. Em considero una noia constant i treballadora i sobretot lluitadora. Sempre intento aconseguir els meus somnis i no em rendeixo mai.
M'encanta la llengua, per aquest motiu estic cursant el batxillerat lingüístic. Viatjar és una altra de les meves passions i sobretot, conèixer noves cultures.

Descripció del treball

El meu treball és un blog d'una alumna de segon de batxillerat on intenta transmetre nous coneixements setmana rere setmana. També l'utilitza per poder evadir-se i poder transmetre tots els seus sentiments, emocions, preocupacions... tot allò que sent una estudiant de batxillerat.

Qüestionari

El dia que vaig fer la presentació de l'exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball?
Quan se'm va presentar l'exercici dels llatinismes, en un primer moment vaig sentir por, car creia que no tenia imaginació i no sabria com fer-los. Però, dintre de mi també tenia il·lusió i ganes d'apendre i de treballar d'una manera totalment diferent a les que ho havia fet fins el moment.

Quina idea inicial vas tenir per fer? L'has portat a terme durant totes les setmanes o vas canviar d'idea? Per què?
A priori vaig decidir escriure la història d'una família adaptada a la vida romana, però finalment vaig canviar d'idea perquè sobretot en el tema de les imatges, em costava molt trobar-les relacionades amb el tema.
Finalment, vaig decidir escriure com si fos un blog per poder expressar els meus sentiments i sobretot per “ensenyar” als demés.

Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l'has fet? D'on vas treure la idea?
Una nit, mentre pensava en els llatinismes i que la idea principal em costaria de dur-la a terme, vaig pensar en el meu treball de recerca, que el vaig fer en format blog, i vaig decidir fer-ho així. Vaig considerar que era la millor manera per poder expressar tot el que sentia en cada moment.

Com t'has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t'inspiraves...).
En un principi els feia els divendres però cada cop que avançaven les setmanes i tenia més feina de l'escola els feia els diumenges a la tarda i els acabava els dilluns quan arribava de l'escola.
El primer de tot era buscar el significat dels llatinismes i frases model per saber introduir-los, seguidament buscava un tema que es pogués relacionar amb els llatinismes d'aquella setmana i per últim els anava introduint mentre escrivia.

Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries...
Crec que si tornés a començar, tornaria a fer el mateix perquè m'ha agradat la meva forma d'organitzar-me i els temes que he tractat. Tots aquests temes, eren temes que realment m'interessaven i em servien per alguna cosa.

Penses que has aprés llatinismes? Has incorporat alguna a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla...? T'hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t'han quedat gravats?
Amb aquest exercici també he aprés llatinismes, molts ja em sonaven però d'altres han estat totalment nous per a mi. No sé perquè, però ara sempre escolto llatinismes a tot arreu, sembla que em persegueixen!!

Què en penses del document “Llatinismes entre tots”? Creus que és necessari o amb el treball personal que has fet ja n'hi ha prou?
Crec que amb el treball personal dels llatinismes ja hi havia prou.

Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d'entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?
La forma de treballar ha estat correcte, car ens posen moltes facilitats per poder dur-los a terme.
Els mesos escollits per fer-los han estat els millors, perquè tot i que hi havien examen ja havíem acabat el treball de recerca i podíem dedicar-li mes temps. Tot i així, les correccions algunes vegades eren difícils de fer-les perquè no sabia com adaptar els llatinismes als contextos.

Has consultat el nostre blog d'aula “Per Càstor i Pòl·lux en algun moment? Per què?
El blog d'aula l'he visitat diversos cops, sobretot per veure exemples de com adaptar els llatinismes.

Creus que aquest treball t'ha ajudat en d'altres aspectes que no siguin pròpiament el treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).
Gràcies aquest treballa he millorat sobretot la meva expressió i la meva escriptura. A més, m'ha ajudat a organitzar-me molt més el temps i la manera com fer les coses.

Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...)
Amb el treball dels llatinismes també he descobert que tinc molta més creativitat de la que pensava en un moment.

Aquest exercici t'ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d'alguna manera?
No ha estat cap càrrega, però a vegades no li podia dedicar tot el temps que es mereixien perquè havia d’estudiar pels exàmens.

Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta , valora, emociona't …
En resum, el treball ha estat satisfactori, no només perquè m'ha ajudat a millorar molts aspectes acadèmics com ara la redacció i l'expressió, sinó també perquè m'ha ajudat a expressar els meus sentiments, les meves emocions i les meves preocupacions.

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...