diumenge, 10 de maig del 2015

Marc Venque, Veritat a crits. Llatinismes i literatura



Presentació


Em dic Marc Venque, no sé què puc explicar, sincerament no sé ni perquè estic fent això, suposo que serà perquè hi ha persones que creuen que he de fer aquesta mena de coses per a ser algú i de moment em veig obligat a fer-ho.


Descripció llatinismes
Aquest treball són un conjunt de poemes que he  anat fent setmana a setmana, no hi trobareu cap organització mètrica i coses semblants. Simplement he intentat posar en prosa diferents coses que passaven pel meu cap i ho he intentat disfressar de poesia.



El dia de la presentació a classe vaig pensar que seria molt difícil trobar o imaginar-me quina cosa fer. Sincerament jo no vaig tenir idea inicial, el que em va passar es que va arribar el dia d’ entregar el primer llatinisme amb data límit al dilluns a les 24:00 i aquell mateix dia a les 22:00 no sabia què fer i vaig intentar escriure un poema. Al principi tenia la idea de canviar el meu exercici per un altre que no fos poesia, però finalment no vaig canviar perquè al principi arribava el dia d’ entregar-los i no sabia què fer.
En el referent a la organització suposo que es podria dir que la meva metodologia és la següent: arribar a l’ últim dia (o de vegades més tard) i escriure normalment sobre el primer que passa pel meu cap (encara que de vegades ho pensava amb antelació), buscar les definicions dels llatinismes a Internet i apuntar-les en un paper. Després disposar d’ un altre full i començar a escriure amb les definicions al costat, finalment ho passo a l’ ordinador, millor no faig referència a com m’ inspirava.
Jo no crec que el meu treball doni molt de si mateix, i en el referent als companys no els he vist, però pel que m’ han dit els propis autors n’ hi ha de millors i de pitjors.
Sí he après llatinismes encara que recordo només uns quants, algun a vegada si n’ utilitzo algun per la parla, el seu major ús és dir-los per a semblar una mica intel·ligent i rebaixar els fums dels del científic quan ho escolten.
Del treball de llatinismes entre tots crec que sobra perquè no serveix per estalviar-te buscar llatinismes i fas el mateix treball però escrivint-ho a l’ordinador per enviar- l’ hi a la profe, encara que com és molt senzill m’ ha sigut indiferent tenir que fer el treball.
Pot ser de la manera de treballar llatinismes canviaria que en lloc de ser setmana fos mensual (però en la mateixa quantitat, 4 al mes) per poder anar més relaxat.
Vaig consultar per Càstor i Pòl·lux però no recordo molt bé de com era.
Aquest treball m’ ha ajudat a desenvolupar una mica més altres aspectes com la creativitat o imaginació. Per a mi sí ha sigut una càrrega massa gran, però no per les dimensions del treball sinó perquè no estic acostumat a fer un treball tan regular. Com a valoració personal diré que aquest treball no és tan feixuc com es creu en un principi, i que no estic empenedit de haver-ho fet ja que podria dir que en certa manera  m’ ha agradat.

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...