dilluns, 11 de gener del 2016

Laura Borrego Rusticus, Contes per reflexionar. Llatinismes i literatura.


Autora
El meu nom és Laura Borrego Rusticus, sóc estudiant de segon de batxillerat a l’Institut Can Planas de Barberà del Vallès. Vaig decidir fer batxillerat perquè sóc una persona que no llença la tovallola fàcilment, sempre intento millorar, m’agrada fer les coses de la millor manera que sé. M’inquieta saber què serà de mi en un futur, és a dir, si actualment tot el que faig és tot allò que puc fer per aconseguir una bona vida. La meva principal preocupació actualment és poder aprovar el curs i començar un nou període estudiant específicament allò que a mi m’agrada. El meu principal interès actual és acabar estudiant el grau de criminologia, però encara no em sento preparada per ficar-me a la universitat així que faré un curs de grau superior per començar la carrera amb un punt de maduresa més gran. Jo, en un principi volia estudiar el batxillerat científic, però moltes persones que ho estaven cursant van ficar-me por per la seva dificultat, encara que no em penedeixo, si hagués d’escollir ara el meu batxillerat, intentaria aprovar el batxillerat que a mi en un principi m’havia agradat. Sóc una noia sincera, simpàtica, sóc bona persona, intento sempre escoltar a tothom i aconsellar en tot allò que penso que ho puc fer. En el meu treball trobareu històries que qualsevol persona ha pogut patir, que fan reflexionar sobre la bona vida que alguns podem portar i la mala vida que poden portar altres. És un recull d’històries per reflexionar.

Aquesta sóc jo.
 
Valoració dels llatinismes.
El primer dia que la professora ens va presentar l’exercici a classe vaig pensar que era una feinada, havíem d’entregar diverses activitats setmanals que en el primer moment em van semblar molt difícils. Teníem diverses formes de fer el treball dels llatinismes i sense cap dubte vaig decidir fer els llatinismes i literatura perquè podia extreure molts beneficis, per exemple millorar la meva redacció, el meu vocabulari, era una bona forma d’exercitar la imaginació, etc. Per aquest motiu vaig decidir fer diversos contes de situacions actuals que hi ha avui dia i expressar com les persones poden arribar a sentir-se per empatitzar amb aquells que han pogut passar aquestes situacions. Finalment, a mesura que vaig començar a redactar els meus escrits, vaig deixar una mica la meva idea principal i vaig començar a escriure la primera història que em venia al cap al llegir tots els llatinismes, ja que em va semblar una manera més fàcil per elaborar les meves històries i una manera interessant de veure com el meu cervell podia imaginar i inventar històries de sobte. 
Per fer el meu conte, primer buscava el significat de tots els llatinismes que tocava introduir en els textos i després en un full començava a escriure el primer que em venia al cap al llegir-los a tots. Després pensava en els personatges, en el ambient, el lloc, la història, etc.
Penso que el meu treball està força bé ja que a mi em costa moltíssim escriure i redactar d’una forma correcta, i si ja em costa actualment introduir diverses paraules o frases fetes actuals a les meves redaccions, els llatinismes també m’han semblat força difícils d’introduir, per aquest motiu penso que pot ser que els meus llatinismes siguin una mica diferents als dels meus companys. Si hagués de començar un altre cop des de zero, elaboraria una mica més les meves històries, començaria a fer-los una mica abans i no els deixaria per l’últim moment. I no faria històries separades, sinó que les faria amb alguna cosa a veure per relacionar-les.
La forma en què hem treballat els llatinismes és una forma més dinàmica d’estudiar llatinismes i no de memòria un per un. He après bastants llatinismes, i quan escolto un o identifico un em dona molta alegria perquè fa que em senti intel·ligent. A més a la meva llengua e introduït alguns com  a priori, lapsus, a posteriori, etc... A més he descobert que tinc més creativitat del que jo em pensava, i que puc fer tot allò que em proposi.
D’altra banda, el treball de fer llatinismes cada setmana m’ha suposat una mica d’esforç ja que en aquest curs és molt important la constància i la dedicació que li poses a les coses i de vegades suposava una càrrega a l’hora d’haver d’estudiar pels exàmens. D’altra banda, de manera particular penso que aquesta idea de treballar llatinismes funciona, ja que ajuda bastant a la comprensió d’aquest perquè has de pensar de quina manera has de introduir-los al text perquè el seu significat sigui el correcte, i t’ajuda de d’una manera diferent a entendre aquestes locucions. Per això, dono gràcies a la professora d’haver buscat una alternativa per aprendre una mica més d’una forma diferent.

Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...