dilluns, 25 de gener del 2016

Aroa Esparcia, Sèries i les meves bogeries. Llatinismes i literatura.

Hola, sóc l’Aroa Esparcia, estudiant de segon de batxillerat de la modalitat lingüística i la creadora d’aquest treball. Per dir una mica sobre mi explicaré el que més m’agrada i m’interessa, crec que així serà més fàcil, o això espero… M’encanta viatjar, no ho fet tot el que a mi m’agradaria però en quant sigui una mica més “lliure” espero poder fer-ho, també m’encanta el fet de posar música a la meva habitació després d’un dia difícil i poder escoltar-la tranquil·lament en el meu llit. També m’encanta llegir i, naturalment, després de veure el meu treball, les sèries. Suposo que al final el que m’agraden són les històries. Treball La finalitat principal del treball és fer saber el significat dels llatinismes i saber com introduir-los en un context actual. Per fer això, jo vaig escollir agafar sèries que jo hagués vist, i crear escenes i situacions inventades per mi amb els personatges d’aquestes, ja que al estar acostumada a veure aquestes persones podria entendre o imaginar-me les seves reaccions i personalitats.



VALORACIÓ DE L’EXERCICI DELS LLATINISMES


El primer dia que ens vas exposar sobre el que tractaria el treball, vaig pensar que m’acabaria avorrint de fer una entrega cada setmana i que segurament no em sortiria bé i tindria notes més aviat baixes. Per això em vaig posar a pensar i vaig decidir que per què això no passes hauria d’escollir un tema amb el qual em sentis còmoda i estigués interessada, d’aquí em va arribar la idea de fer el guió d’una sèrie que m’agrades i li vaig comentar a la meva tieta, ja que no estava molt segura, ella em va dir que em seria més fàcil si feia escenes de diverses sèries, ja que ella sap quant m’agraden.I així va ser.
Per fer el treball durant la setmana escollia la sèrie sobre la qual tractaria els llatinismes i m’anava mirant uns capítols per tenir present la trama i els personatges, el divendres buscava el significat dels llatinismes i em feia un guió sobre com anirien les escenes, els dissabtes i diumenges es tractaven de fer les escenes i el dilluns els traduïa al català, ja que els feia en castellà, ja que en veure les sèries en versió original se'm feia més ràpid plasmar les formes dels personatges en castellà.


Estic contenta amb el meu treball, he aconseguit estar còmoda amb el tema i no avorrir-me, he tingut moments de desesperació per què no sabia com introduir un llatinisme, però he de donar gràcies a la meva tieta, que comparteix l’amor per les sèries com jo, ja que quan estaven acabats havans d'enviar-te'ls, si ella coneixia les sèries, se’ls mostrava per què em dónes la seva sincera opinió i em digués si s’entenien els llatinismes que tant em costaven.
Em sembla que sí he après llatinismes i ara quan la gent els dius, recordo el moment quan jo estava escrivint aquests en el treball i podem dir que em fa il·lusió inclòs la meva família em fa bromes amb aquest, sobretot quan els estava fent. Pel que fa a la forma de treballar els llatinismes no canviaria res per què és cert que hi havia setmanes que m’anaven millor i altres pitjors però suposo que això és un fet lògic que li passa a tothom.


La veritat és que no he consultat el blog, més que res per què volia fer-los sense les idees de cap altre ni deixar-me guiar pel treball de ningú, preferia que si sortia bé o malament sigues per què jo així ho havia fet.


Aquest treball sí que m’ha ajudat, principalment en expressar totes les ideés del meu cap i crear a partir del punt de vista d’una altra persona una reacció adient a aquesta i una situació. Per l’expressió considero que l'he millorat, però també crec que era per què m’estava ficant a la pell d’una altra persona, se que és una cosa estranya però és la veritat, com que no expressava els meus sentiments sinó els d'un altre.
De mi he descobert la creativitat, a mi sempre m’ha costat fer les redaccions per la meva expressió i també per imaginació, però he vist que si ho faig des de la perspectiva d’un altre, no em va tan malament.


La meva opinió d’aquest treball és bona, encara que hi havia setmanes que com he dit els portava pitjor, ja pot ser per no saber com ficar els llatinismes o pels deures, finalment tot sortia bé i estava organitzat per què no fos un problema, m’ha ajudat a l’expressió, a l’organització i m’ha servit per aprendre, així que puc dir que estic contenta amb el treball.


Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...