dimarts, 31 de maig del 2016

Judith Cuenca, Carpe diem. Llatinismes i literatura


Em dic Judit, tinc 17 anys i estudio segon de batxillerat a l’INS Can Planas.

Sóc una noia responsable, insegura i treballadora. Una de les meves passions es viatjar i conèixer altres cultures i llengües.
La lectura és una altra de les meves passions i sempre que tinc un moment lliure aprofito per llegir.
La moda també m’entusiasma i m’agrada seguir blogs amb les noves tendències.
Ara mateix l’única preocupació que tinc és aprovar batxillerat per poder entrar a la carrera d’educació primària. 

Descripció del treball
El meu treball anomenat “Carpe diem” és una revista, on hi ha diferents articles relacionats amb l’actualitat. Articles sobre llocs on viure, pel·lícules, entrevistes, moda, receptes de cuina, entre d’altres. 

Valoracions de l’exercici dels llatinismes

El dia que vaig fer la presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball?
Quan em va presentar el treball, em va semblar interessant i una altre manera d’aprendre llatí. Però vaig trobar un inconvenient, crec que és massa treball per l’últim curs, ja que dura tan poc de temps. Crec que sí està bé fer-ho, però potser les entregues es podrien fer cada dues setmanes.



Quina idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant totes les
setmanes o vas canviar d'idea? Per què?
La primera cosa que em va vindre al cap, era que jo no volia fer cap conte, sinó alguna cosa diferent. Però després de tan mirar i investigar, vaig optar per fer com una mena de revista, on cada setmana escriuria sobre un tema.
Aquesta idea l’he portat durant totes les setmanes. Sí que algunes setmanes, depenent dels llatinismes, he trobat dificultats, però mai me plantejat la idea de canviar el format.

Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure la idea?
La primera idea que em va sorgir va ser fer most encreuats, però vaig pensar que era poca cosa. Volia fer-ho diferent i em vaig decidir per escriure una revista, on cada setmana realitzaria un article diferent, depenent més o menys del context dels llatinismes.
Per arribar a aquesta idea vaig trigar gairebé una setmana.
La idea em va sorgir mirant articles per internet.

Com t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t’inspiraves.....).
Normalment els feia als caps de setmana, entre els dissabtes i els diumenges, però els últims, com em va coincidir amb setmanes de molts exàmens els acaba entre diumenge tarda i dilluns.
El procés que seguia era primer buscar els significat de cada llatinisme i els relacionava amb temes d’actualitat.
Per inspirar-me buscava informació a internet i a revistes

Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....
Si tornes a començar el primer que faria seria organitzar-me millor. Intentar avançar algun llatinisme, ja que sinó després s’acumulen amb deures i exàmens d’altres assignatures.
Jo crec que faria tot igual, però canviaria l’organització del temps, com ja he dit abans.

Penses que has aprés llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....? T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t’han quedat gravats?
Crec que ha sigut una manera diferent d’aprendre llatinismes i més amena. Durant la seva realització aprens bastants llatinismes i a mida que els fas, t’adones que alguns ja els havies escoltat.
S’hi et fixes a la televisió, ja sigui algun programa o sèrie, els utilitzen molt.
Sempre et algun gravat a la ment com el típic carpe diem.




Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?
Un aspecte que canviaria seria la data d’entrega, jo crec que seria millor fer-ho cada dues setmanes, ja que es un curs ràpid, difícil i agobiant, i així es podrien treballar millor i amb més calma.
Crec que l’opció de les correccions està molt bé, perquè et dóna un altre oportunitat i veus en que t’has equivocat.

Has consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a què?
He consultat el blog “Per Càstor i Pòl·lux!” un parell de vegades, per veure com introduïen alguns llatinismes, ja que de vegades no sabia com introduir-los, mirant-lo em donava alguna inspiració.

Creus que aquest treball t’ha ajudat en d’altres aspectes que no siguin
pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).
Crec que el treball m’ha ajudat amb la imaginació, ja que com en el meu cas, cada setmana era un tema diferent i no tenia cap fil un amb altre, he hagut de pensar molt i ser molt creativa. També he après a expressar-me millor.

Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).
La veritat és que he après a redactar millor i a utilitzar més la imaginació. També he comprovat que a través de pensar molt i de ser una mica creativa en els llatinismes ha estat recompensat amb la nota i estic satisfeta del meu treball final.

Aquest exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera?
Crec que el treball sí ha suposat un càrrega, ja que és constant i les dates d’entrega són cada setmana, però tampoc és una gran càrrega. Amb una mica d’organització i d’inspiració pot sortir un treball molt bo.
Però crec que aquest gran esforç es veu compensat en les notes, ja que els llatinismes ajuden molt a pujar la nota, ja sigui perquè vas just o perquè vols treure molt bona nota a l’assignatura.
Crec que és una forma molt creativa i amena d’aprendre.  

Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que vulguis...amb amor (of couse!).
És un treball que en primer lloc, no em va agradar molt, però a mida que el vas realitzant el veus d’un altre manera. Crec que no s’ha de mirar com altres deures que cada setmana has d’entregar, sinó com un treball que ho pots fer com vulguis, tot i respectant les instruccions donades, però que no s’assembla a treballs d’altres assignatures.
A més, penso que és una forma molt bona d’aprendre.
Havent mirant tot el treball, el valoro positivament, ja que ha sigut una nova experiència. 




Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...