diumenge, 2 de juliol del 2017

Paula Serrano, El millor dia de la setmana. Llatinismes i literatura


IMG_3170.JPG



Hola, sóc la Paula Serrano Buades, visc a Barberà del Vallès i tinc 17 anys.

Actualment estic cursant segon de Batxillerat a l’Institut Can Planas, porto sis anys en el mateix centre i sembla mentira que ja estigui en l’ultima etapa.
El que em preocupa ara mateix és no obtenir la nota que necessito per entrar a la carrera que vull i dedicar-me a l’Educació Primària. Des de ven petita tinc clar que aquella professió es la que m’agrada i sigui com sigui obtindré el meu somni, bé anant a un grau superior o aprovant la selectivitat i anant a l’universitat.

Em considero una noia que lluita per aconseguir el que em proposo, intento veure sempre la part positiva d’allò que considero negatiu i ajudar als demès sempre ha sortit de mi.
Encara que de vegades tinc mal caràcter i m’enfado de seguida sóc una noia que sempre somriu i intenta fer somriure als demés.

M’agrada molt ballar i encara que fa uns anys vaig deixar de fer-ho perquè no tenia gaire temps, ja que suposa molt d’esforç i implicar moltes hores, se que en un futur tornaré i lluitaré per el meu gran hobbie que es ballar.

No m’agraden gens les mentires i nos suporto a aquelles persones que no son del tot clares. En aquesta vida em d’anar sempre amb la veritat per davant.

En el meu treball he volgut explicar el millor dia de la meva setmana, ja que quan era petita tenia un diari secret on quan acabava la setmana escrivia quin havia estat el millor dia. En els següents documents es poden veure experiències que he viscut en aquests últims mesos, quins son els meus amics i com es la meva família, però sobretot com soc jo en el dia a dia.

      El dia que vaig fer la presentació de l’exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball? Quins van ser els teus primers pensaments?
El primer dia que es va presentar aquest treball em va fer una mica de por, ja que no tinc molta imaginació per fer aquest tipus de treball, però també em va semblar una bona idea per poder pujar nota.

      Quina idea inicial vas tenir per a fer? L’has portat a terme durant totes les setmanes o vas canviar d'idea? Per què?
La primera idea que vaig tenir va ser la que he portat a terme setmana rere setmana, ja que penso que en un futur llegir aquests documents serà un record molt bonic.

      Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l’has fet? D’on vas treure la idea?
Com ja he dit abans, quan era petita tenia un diari secret on escrivia el millor dia de la meva setmana cada Diumenge. Vaig decidir fer aquest tipus de treball per tenir un record de la meva vida i que no quedes en un simple treball que mai més tornaria a llegir.

      Com t’has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea del què parlar, com t’inspiraves.....).
Primer buscava el significat dels llatinismes i després em parava a pensar quin havia estat el millor dia de la meva setmana, començava a redactar i a mesura que escrivia introduïa els llatinismes. Cal dir que en alguns documents he hagut de fer invencions perquè sinó era impossible introduir  el llatinisme.

      Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....
Del meu treball penso que ha estat molt bona idea i estic satisfeta amb el que he fet. Sí tornés a començar vigilaria més la forma d’expressió i l’ortografia.
Dels meus companys no he llegit cap llatinisme però alguns dels temes que han fet em semblen molt interessant i quan estiguin publicats no dubtaré en mirar-los.

• Penses que has après llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....? T’hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t’han quedat gravats?
He après molts llatinismes i encara que anteriorment ja en coneixia algun he incorporat molts d’ells a la meva parla i als escrits.
Quan escolto en la televisió, llegeixo o fins i tot algun mestre fa servir algun llatinisme em fa il·lusió saber el que signifiquen i poder explicar-los a la gent del meu entorn.
Els llatinismes que m’han quedat més gravats han sigut: a priori, beatus ille, a posteriori, carpe diem… I sens dubte el que més m’ha costat ha sigut: cum grano salis. 

      Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d’entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?
Personalment el que canviaria seria no posar tants llatinismes, ja que és molt difícil fer un escrit amb molts llatinismes i que siguin molt diferents.

      Has consultat el nostre blog d’aula “Per Càstor i Pòl·lux!” en algun moment? Per a què?
He consultat el blog ‘’Per Càstor i Pòl·lux  per veure com introduir els llatinismes i per veure idees que havien fet.

      Creus que aquest treball t’ha ajudat en d’altres aspectes que no siguin pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).
Aquest treball m’ha ajudat a fixar-me més en les faltes d’ortografia  i en l’expressió escrita.

• Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).
No he descobert cap aspecte de mi mateix que no sàpigues.

• Aquest exercici t’ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d’alguna manera?
Si, m’ha suposat una càrrega bastant gran, ja que per a mi segon de batxillerat ha sigut un curs molt estressant, encara que si serveix per pujar nota és una bona recompensa.‘

• Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona’t o enrabia’t... diga’m....el que vulguis...amb amor (of course)

En la meva opinió, penso que les correccions han estat molt estrictes i que estem en un curs en el qual portem molta càrrega a sobre, penso que seria una bona idea fer aquest treball en primer de batxillerat, ja que no és un curs tan dur.
Deixant a un costat les pautes de correcció penso que és un treball que m’ha fet aprendre i que un cop acabat em sento molt feliç.



Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...