diumenge, 2 de juliol del 2017

Camilo Salgado. Llatinismes i literatura



Sóc Camilo Salgado Castaño, visc a Barberà del Vallès, i actualment estic fent segon de batxillerat a l'intitut Can Planas. M'agrada molt llegir, dibuixar i veure anime i sèries, i escoltar música. Alguns dels animes que més m'agraden són: Fairy Tail, Boku No Hero Academia, Rave i altres. També m'agrada molt l'hivern, els videojocs, etc. Les coses que menys m'agraden són l'avorriment i la calor. Segons els meus amics, sóc una persona sincera, bastant freda, que té mal caràcter, però que en alguns moments puc arribar a ser simpàtic.
En el meu treball he fet diferents històries que no estan relacionades en cap cosa, a excepció de la 4 i la 8, i de les tres últimes.


Qüestionari
El dia que la Isabel ens va presentar el treball dels llatinismes, no em va semblar molt bona idea, ja que sóc una persona poc creativa. A més és un treball que requereix temps i esforç, i un alumne de batxillerat no té molt temps.
El que primer tenia pesant per fer els llatinismes era fer una història il·lustrada en forma de manga, però vaig pensar que això requeriria molt esforç i temps, llavors vaig triar simplement escriure.
Al començament, com que inventar històries és una cosa que em costa molt, vaig decidir explicar una sèrie o anime que m'agrada, i el capítol que més m'ha agradat d'aquesta. Però, com que la nota d'aquesta idea va ser molt baixa, vaig canviar d'idea, i vaig acabar fent històries que s'adaptessin als llatinismes que s'havien de fer.
Per fer els llatinismes primer buscava el significat dels que s'havien d'entregar i els apuntava en una llibreta. Després mirava exemples de com estaven introduïts, i també veia els treballs d'estudiants de segon de batxillerat de cursos anteriors al bloc Per Càstor i Pòl·lux per guiar-me. I finalment començava a escriure.
Per inventar-me les històries em vaig inspirar en sèries o animes que m'havia vist, o també en mangues que havia llegit. També escoltava música, ja que això em serveix molt per concentrar-me.
Si tornés a fer aquest treball, faria una història encadenada, amb fil conductiu, ja que quedaria millor que moltes històries diferents. El faria d'aquesta manera, ja que el que jo he fet no m'ha agradat gens, i  preferiria que no sigui publicat al bloc.
He après molt llatinismes, però no he incorporat cap en la meva vida. De vegades, quan escolto o trobo un llatinisme en un text em fixo molt. Els llatinismes que més m’han costat han estat els d’àmbit jurídic, ja que em va costar molt inventar una història per aquests.
Amb aquest treball m'he adonat que no se'm dóna bé escriure, que tinc poca imaginació i que escriure m'estressa. Però, encara que digui això, penso que la meva manera de redactar ha millorat una mica, i que he estat més creatiu del que solc estar.
Aquest treball per mi ha estat una càrrega. Em treia molt temps que sincerament penso que podria haver-hi aprofitat en alguna cosa més important, però com era una nota més de llatí, no podia simplement ignorar-los. Sempre que els havia de fer m'estressava molt, ja que no sabia que escriure, i quan finalment decidia que escriure, no sabia com introduir alguns llatinismes.
En conclusió, encara que digui coses molt negatives d'aquest treball, pot arribar a ser una tasca amb la qual pots aprendre diferents coses com per exemple els llatinismes, ser més creatiu, redactar millor, etc. I que perquè no arribi a ser molt aclaparador, el millor seria donar més temps per entregar-lo.


Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...