diumenge, 2 de juliol del 2017

Toni Luque, El Fracasado. Las aventuras de un Youtuber. Llatinismes i vídeos



Sóc el Toni Luque Prat, actualment tinc disset anys i visc a Barbera del Vallès.



Aquest any estic cursant segon de Batxillerat a l'Institut Can Planas, és el curs més dur que he fet fins al moment, ha sigut molt estressant i esgotador.
No tinc res segur si aprovaré el curs aquest any i tinc molts dubtes sobre el meu futur, ja que no tinc res clar que és el que vull estudiar després d'això.

Sóc un noi amb una personalitat molt caòtica; per aparença semblo ser molt social i de seguida conec a gent nova i simpatitzo amb noves persones, però realment tinc una altra cara molt tímida, ja que sóc molt tancat i desconfiat.
Moltes vegades semblo que visc en un altre món perquè tinc tantes coses al cap que sempre estic pensant en totes les meves preocupacions.

Aquest treball m'ho vaig plantejar com un projecte maco que tenia moltes ganes de fer. D'alguna manera m'he posat en la pell d'un Youtuber, perquè des de fa anys sempre m'ha agradat la gent que treballa d'això.


• El dia que vaig fer la presentació de l'exercici a classe, què et va semblar, a priori, la idea de fer aquest treball?

-A priori em va semblar una idea original de treballar els llatinismes, el fet de fer un projecte que t'agradi i relacionar-ho amb la lliçó em va semblar una bona manera d'aprendre coses fent una cosa amb la qual et sents molt còmode.

• Quina idea inicial vas tenir per a fer? L'has portat a terme durant cada setmana o vas canviar d'idea? Per què?
-Vaig tenir diverses idees principals entre les quals van destacar ''llatinismes i vídeos'', que consistiria a imitar a un youtuber, o també tenia pensat fer ''llatinismes i literatura'' amb la idea de fer una revista de magazín. Finalment em vaig decantar pels vídeos i l'he dut a terme en totes les entregues.

• Què et va fer decidir fer aquest treball de la manera que l'has fet? D'on vas treure la idea?
-La professora va començar a explicar-nos les diferents opcions que podríem triar i ens va posar exemples de cada opció. Quan va esmentar ''llatinismes i vídeos'' vaig pensar en els vídeos que veig al YouTube i vaig decidir imitar a aquests youtubers.

• Com t'has organitzat: quan els feies, com, quin procés seguies per a escriure'ls (buscar informació, com sorgia la idea que parlar, com t'inspiraves.....).
-Respecte a l'organització, ha sigut un absolut caos, havíem d'escriure el guió una setmana abans de fer el vídeo, però entre la pressió del curs, els exàmens, la inspiració que moltes vegades no m'arribava i altres coses, moltes vegades em faltava temps.
Per tal d'inspirar-me m'he vist molts vídeos de youtubers, he preguntat a la gent perquè em donessin consells i finalment he fet el que em semblava millor opció a l'últim moment, he de reconèixer que algunes vegades finalment no m’acabava d'agradar el tema del qual havia decidit fer el vídeo.

• Opinió del que tu has fet, del que han fet els teus companys, del que faries ara si tornessis a començar o del que no faries....
- El resultat en global del que he fet m'ha semblat positiu i m'ha agradat com ha quedat. Una vegada ja he acabat em quedo amb tot el que és positiu, els bons moments i allò que queda reflectit per sempre.
Encara així si tornés a començar, no escolliria fer vídeo, ja que comporta molt més temps i implicació, la qual cosa no tenia precisament i per tant no vaig poder donar-li tanta atenció com potser s'hauria de fer.


• Penses que has après llatinismes? Has incorporat algun a la teva vida, als teus escrits, a la teva parla....? T'hi fixes més quan escoltes o llegeixes algun? Quins t'han quedat gravats?
-He après molts llatinismes, i encara que no els utilitzo quotidianament sí que en faig ús moltes vegades d'ells, és veritat que una vegada els he treballat, quan ho sento dir a alguna persona o apareix en televisió sempre em fixo molt i fa il·lusió saber el seu significat.
Deixant a un costat les bromes que faig amb els companys sobre llatinismes, quan els utilitzo em sento una persona més culta parlant.

Què canviaries de la forma de treballar els llatinismes: els mesos durant els quals es treballen, la forma d'entrega, la forma de treballar-los, les correccions...?
-La idea del treball és molt bona però s'hauria de millorar molts aspectes, el fet d'haver de fer cada setmana l'entrega s'ha fet molt pesat i moltes vegades coincidia amb una setmana feixuga plena d'exàmens.
El significat dels llatinismes potser els faria o explicaria primer a classe i després una vegada explicat, que cadascú ho posi en pràctica. Ja que moltes vegades hi havia llatinismes que no s'entenien o no se sabien introduir i cadascú s'havia d'apanyar per entendre-ho.
En el format vídeo es fa molt dur el fet d'escriure un guió, fer les correccions, que és el que fins al moment tothom fa, però a més a més, després gravar el vídeo i editar-ho que porta molta més feina i per tot això tenim el mateix temps que la resta de companys. També s'ha de dir que en la nota es té en compte, però moltes vegades es fa impossible arribar a temps per fer les entregues o fer una entrega de bona qualitat.
Respecte a les correccions penso que estan força bé, però en el format vídeo es dóna molta importància a si una paraula està mal accentuada, una coma mal posada, o una paraula no està en cursiva quan això després no es veu reflectit en el vídeo.
Encara que n'hi hagi coses a millorar, que sempre passa amb tot, crec que està força bé la idea perquè es treballen molt més i queden molt gravats en nosaltres.

• Has consultat el nostre blog d'aula "Per Càstor i Pòl·lux!" en algun moment? Per a què?
-És clar, moltíssimes vegades he consultat el blog, per veure com ho havien fet els alumnes d'anteriors anys, per influenciar-me una mica i inclús terminar d'entendre algun llatinisme que no sabia introduir. La veritat és que m'ha sigut de molta ajuda en molts moments.

• Creus que aquest treball t'ha ajudat en altres aspectes que no siguin pròpiament el del treball dels llatinismes (escriptura, expressió, imaginació, creació, organització...).
-Potser podríem dir que en l'aspecte d'imaginació o creació m'ha pogut ajudar i inclús m'ha ajudat a deixar de tenir vergonya, però respecte a l'escriptura o expressió no m'ha servit de millora.

• Has descobert algun aspecte en tu mateix que no sabies? (capacitat de treball, de redacció, creativitat...).
- M'ha sorprès la capacitat que he tingut per introduir els llatinismes tan fàcilment, moltes vegades tenia malament alguns llatinismes, però la veritat és que m'ha anat molt millor del que m'imaginava. Respecte a la creativitat potser l'he potenciat una mica i la redacció encara que tinc moltes faltes d'ortografia i m'expresso molt malament, m'ha sorprès també el fet de treure'm un ''as de la màniga'' moltes vegades i inventar-me frases per tal d'introduir algun llatinisme més ...

• Aquest exercici t'ha suposat una càrrega massa gran de treball amb tot el que suposa el curs? Si és que sí, creus que està compensat d'alguna manera?
- Aquesta activitat m'ha suposat bastant càrrega en aquest curs, ja que cada setmana havia de fer un guió, corregir-lo, gravar el vídeo ... I moltes vegades he tingut problemes, falta d'imaginació, estrès ...
Aquest curs potser és massa complicat i el fet de fer un treball més setmanalment, i a més en format vídeo, juga moltes vegades en contra. El que potser em compensa és el fet que em pugi la nota, que aquest any és molt necessari.

• Valoració lliure personal: a favor, en contra, el que ha suposat aquest treball, comenta, valora, emociona't o enrabia't... diga'm.... El que vulguis... Amb amor (of course)
- És molt difícil posicionar-se a favor o en contra, ja que aquest és un treball que mentre l'estàs fent et suposa massa esforç, molta càrrega i moltes vegades t'enfades quan arriba una correcció tota malament o has d'editar tot un vídeo per una petita cosa... , però també s'ha de dir que una vegada s'ha acabat tens una sensació molt bona de satisfacció, d'alliberació, d'orgull quan veus tot el que has fet .... A més a més, et donés compte que si ha sigut molt pràctic perquè l'objectiu que era aprendre llatinismes queda totalment assolit.
Per tant la valoració seria bona però sempre seria molt millor si es canviés algunes coses.





























Treballs de recerca 20-21

 Avui s'han entregat els treballs de recerca d'aquest curs. Els treballs que han estat en format bloc són: . A la recerca de la feli...